• vmv

Správným dýcháním ke štíhlé postavě


Nikdy jsme o tom nepřemýšleli, ale naprosto automaticky jsme jako malá miminka začali dýchat. Jedna z nejpřirozenějších lidských schopností je pro nás současně i tou nejdůležitější – dýcháme, tedy žijeme! Ale dýcháme správně? Je vůbec možné, aby člověk dýchal špatně?

Nevhodné pohybové návyky, špatná životospráva, to je jen zlomek toho, čím si v průběhu života můžeme dýchání zkazit. Lékaři dokonce odhadují, že až 75 procent lidí neumí správně dýchat.

Špatné dýchání se často odráží jak po fyzické, tak i psychické stránce. Jedním z typů dýchání je tzv. dolní, kdy dýcháme pouze a jenom do břicha. Tím se často povolí břišní svalstvo a bederní páteř. Dolním způsobem dýchají především muži, kteří mají velké množství viscerálního (mezi-orgánového) tuku. Kvůli tomu je břišní stěna povolená a tlak nádechu ji automaticky vyklenuje ještě více.

Rozšířenější je tzv. horní dýchání – tedy do plic, při kterém zapojujeme nevhodné svaly, část trapézového a svaly okolo krku. Následně přetěžujeme krční páteř, což často vede k bolestem hlavy, zad nebo velké únavě. Tento způsob dýchání provozují především ženy, které jsou naučené vtahovat břišní stěnu dovnitř, takže bránici nezbývá než dýchat nahoru.

Při správném dýchání je nejlepší pracovat s bránicí a mezižeberními svaly. Jde o takzvané brániční dýchání, při kterém můžeme postupně odbourat řadu zdravotních problémů a správné dýchání nám může pomoci i ve snaze o štíhlejší postavu. Jak na to? Ve videu vám poradí fyziotrenérka Lucie Ternová.






141 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Láska